Ce știm sau nu știm despre pilates București – Cine, ce, cum?

Ce e pilates?

Pilates înseamnă mișcare, deci explozie de endorfine și sănătate. Structura fluidă și dinamică a exercițiilor, face ca efortul depus în timpul claselor să nu fie extrem de solicitant, însă randamentul să fie maxim. 

„După 10 ședințe vei simți diferența. După 20 de ședințe vei vedea diferența. Iar după 30 de ședințe, vei avea un corp cu totul nou!”. Așa descria Joseph Pilates această disciplină, atunci când i-a pus bazele.  Iar noi îi dăm dreptate. În cei 10 ani de clase de pilates, am înțeles foarte bine că  este o disciplină a mișcării corpului și sufletului. Așa că am adunat toată experiența și impresiile noastre și le-am pus în acest articol. 

Există mai multe tipuri de pilates: Reformer or mat pilates person?

Un secol de existență e o vârstă mică pentru un sport. Totuși, chiar dacă e tânăr, pilates e o disciplină în continuă dezvoltare. Interesul crescând pentru o viață sănătoasă și constrângerea la o viață sedentară au făcut din pilates o senzație a sportului. Există peste zece  moduri în care îl poți practica. Dintre acestea, serviciile noastre includ pilates de reabilitare, athletic, intelligent, kinetoterapie etc. Poți vedea lista completă de CLASE aici.

Oricât de multe tipuri de pilates am cunoaște, acestea se ramifică din două ramuri principale: mat pilates și reformer pilates. Ambele sunt construite pe baza mișcărilor naturale ale corpului, însă diferența principală constă în metodele folosite. 

  1. Mat Pilates este prima întâlnire pe care o are un cursant cu pilates. Instrumentul principal este rogojina de pilates, de la care își trage numele acest tip de clasă. În timpul cursurilor, ea poate fi folosit concomitent cu benzile elastice și alte accesorii pe care le găsești în dotarea Core & More. 

Mat pilates e văzut ca o clasă tipică începătorilor, însă practicarea sa e la fel de eficientă ca reformer pilates. Acesta se concentrează pe musculatura trunchiului, având în același timp și efect asupra mușchilor picioarelor și ai brațelor. E un full body workout. Folosindu-se de întinderi și respirații profunde, mat pilates întărește acești mușchi și tonifiază întreg corpul. 

  1. Reformer Pilates este pilatesul făcut la aparatele speciale. E o soluție universală pentru mai multe probleme cum ar fi postura, greutatea în exces, inflexibilitatea corpului. Tocmai de aceea, este una dintre cele mai practicate forme de pilates. Poate fi practicat și de începători, și de avansați, fiind la fel de eficient în ambele cazuri. Pe lângă efortul fizic, reformerul impune un efort mental. Astfel, aduce în armonie mintea și corpul tău. 

Beneficiile pilates

Mișcarea nu este una violentă, care să bruscheze corpul. Indiferent că vei apela la clase de reformer sau mat pilates, niciuna nu te va solicita puternic. Efectul acestora va fi în schimb, o înlănțuire de beneficii.

  1. Pierdere în greutate

Mișcarea merge mână în mână cu pierderea în greutate și cu un corp sănătos. Diferența dintre pilates și alte sporturi este că se îngrijește ca tu să ai și mintea sănătoasă, nu doar corpul. Acesta îți antrenează atenția și starea de bine prin respirații prelungite. 

  1. Corectarea posturii

Știm că oamenii stau din ce în ce mai des la birou.  Tocmai de aceea am implementat clasa de desk posture pilates sau back pain pilates. În multe cazuri, durerile de spate sunt provocate de statul prelungit la birou. Câteva clase la Core & More îți vor întări mușchii spatelui, astfel încât postura să devină automat mai dreaptă.

  1. Tonifiere & Dezvoltarea musculaturii

Pilatesul lucrează la nivelul musculaturii profunde. Astfel, aceasta sculptează mușchii corpului tău într-un mod tonifinat și sănătos. Acesta folosește contracțiile musculare și respirația pentru a crea mușchi puternici. 

  1. Respirație

În pilates, inspirația se face pe nas, iar expirația pe gură. Respirația e vitală în pilates. Făcând un efort conștient de a inspira sau expira. Arderea caloriilor este posibilă doar prin consumul oxigenului. Respirația stimulează organele interne. Inima pompează astfel mai rapid, circulația funcționează mai bine. De asemenea, respirația profundă induce sentimentul de calm și te ajută să îți pui ordine în gânduri. 

Cui îi e de folos pilates?

Pilates chiar folosește cui dorește. Practicarea sa nu ține de o anumită capacitate sau cunoaștere, ceea ce îl face accesibil tuturor. Poți practica pilates cu un anume scop, cum este cel prenatal sau de reabilitare. Poți practica pilates din pasiune, fără să ai un motiv anume. Poți alege un pilates de nișă, cum e cel athletic. E o lume a endorfinelor, în care orice e posibil, atâta timp cât e în armonie cu tine și sufletul tău. 

Leave a Reply

BOOK NOW